Reklamace a vrácení zboží

REKLAMAČNÍ ŘÁD

obchodní společnosti EURO NÁŘADÍ s.r.o. 
se sídlem č.p. 281, 683 01 Komořany
IČ: 26821265, DIČ: CZ26821265
 
Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, odd. C, vložka 45946.
 
Bankovní spojení: č. ú. 2105665649/2700 (UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.)
Telefon: +420 517 330 702, E-mail: obchod@zahrada-domacnost.cz
 
 
Tento reklamační řád platí pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu společnosti EURO NÁŘADÍ s.r.o. umístěného na adrese www.zahrada-domacnost.cz
 

1. Všeobecná ustanovení

1.1. Tento reklamační řád byl zpracován dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a souvisejících právních předpisů, a vztahuje se na zboží (dále jen „zboží“), u něhož jsou ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění uplatňována práva kupujícího z vadného plnění, případně práva ze záruky.
1.2. Reklamací se rozumí uplatnění práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, jakož i uplatnění práva kupujícího ze záruky.
1.3. Reklamační řád tedy upravuje postup při uplatňování nároků ze záruky za jakost zboží a z vad zboží dodaného prodávajícím kupujícímu a vzájemná práva a povinnosti stran. 
1.4. Prodávajícím se rozumí společnost EURO NÁŘADÍ s.r.o., IČO: 26821265, se sídlem č. p. 281, 683 01 Komořany, Česká republika, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 45946. Prodávající při uzavírání a plnění smlouvy o koupi jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.
1.5. Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která uzavřela s prodávajícím kupní smlouvu. V případě, že kupující při uzavírání kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání, je takový kupující dále v tomto reklamačním řádu označován jako „kupující – podnikatel“. V případě, že kupující při uzavírání kupní smlouvy jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání, je takový kupující dále v tomto reklamačním řádu označován jako „kupující – spotřebitel“. Pokud není uvedeno, že se v daném případě právo či povinnost vztahuje pouze na kupujícího – podnikatele, nebo na kupujícího – spotřebitele, platí, že se dané právo nebo povinnost vztahuje na každého kupujícího bez ohledu na to, zda se jedná o podnikatele, nebo o spotřebitele. 
1.6. Ustanovení reklamačního řádu týkající se práv z vad a ze záruky a uplatnění nároků z vad a ze záruky se použijí pouze ve vztahu ke kupujícímu – spotřebiteli, jde-li o čl. 3 a čl. 4 (označeny nadpisem „A/ KUPUJÍCÍ – SPOTŘEBITEL“, a pouze ve vztahu ke kupujícímu – podnikateli, jde-li o čl. 5 a čl. 6 (označeny nadpisem „B/ KUPUJÍCÍ – PODNIKATEL“) reklamačního řádu. 
1.7. Kupující – spotřebitel se může výslovně dovolat také práv, která podle tohoto reklamačního řádu náleží kupujícímu – podnikateli. To platí i pro způsob uplatnění těchto práv a veškeré související nároky. 
1.8. Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek prodávajícího (dále také jen jako „VOP“), a tedy i smlouvy o koupi zboží uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím, když uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas se všeobecnými obchodními podmínkami a všemi jeho přílohami a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
1.9. V případě rozporu mezi VOP a reklamačním řádem mají co do rozporných ustanovení přednost příslušná ustanovení reklamačního řádu.
 

2. Povinnost prohlídky zboží kupujícím

2.1. Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po převzetí a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. 
2.2. Kontrolu je kupující povinen provést neprodleně po převzetí zboží od přepravce (v případě zasílání zboží). Poškození obalu zboží, resp. zásilky se zbožím nebo zboží samotného, které je při převzetí od přepravce zjevné, je kupující povinen přepravci oznámit a zapsat zjištěné skutečnosti do přepravního listu, případně sepsat reklamační protokol. 
2.3. Při osobním odběru zboží kupujícím, jakož i při zajištění dopravy zboží vlastní dopravou kupujícího, je tento povinen provést kontrolu zboží a jeho příslušenství již při převzetí zboží od prodávajícího, a, není-li z povahy zboží možné, pak neprodleně po převzetí zboží. Kupující je povinen převzetí zboží potvrdit prodávajícímu na faktuře vystavené prodávajícím, a to jejím podpisem.
2.4. Převzetím zboží kupující stvrzuje, že neshledal žádné zjevné poškození zboží a že jeho obal nebyl porušen. V případě následné reklamace vad zjistitelných při této prohlídce (např. chybějící příslušenství, zjevné vnější poškození) musí kupující – podnikatel, aby byla jeho reklamace úspěšná, jednoznačně a přesvědčivě prokázat, že tyto vady mělo zboží již v okamžiku jeho převzetí.
2.5. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
 
A/ KUPUJÍCÍ – SPOTŘEBITEL
 

3. Práva z vad a ze záruky

3.1. Vady při převzetí. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí kupujícím nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc (zboží):
        3.1.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
        3.1.2.  je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
        3.1.3. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
3.2. Další vady při převzetí. Prodávající dále odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
        3.2.1. je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
        3.2.2. věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
        3.2.3. je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
        3.2.4. věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
3.3. V případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost liší, a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil, se čl. 3.2 reklamačního řádu nepoužije.
3.4. Projeví-li se vada v průběhu 1 (jednoho) roku od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
3.5. Lhůta k uplatnění práv z vadného plnění. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době 2 (dvou) let od převzetí. 
3.6. Článek 3.5 VOP se nepoužije, a kupující tak není oprávněn uplatnit právo z vad v následujících případech: 
        3.6.1. kupující vadu sám způsobil,
        3.6.2. u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
        3.6.3. opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
        3.6.4. u použité věci v případě opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
3.7. Nároky z vad a ze záruky. Kupujícímu v souvislosti s jeho právy z vad a ze záruky náleží následující práva:
        3.7.1. právo na bezplatnou opravu věci; podle své volby může kupující požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího,
        3.7.2. právo na přiměřenou slevu, pokud prodávající odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku, pokud se vada projeví opakovaně, pokud je vada podstatným porušením smlouvy, nebo pokud je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
        3.7.3. právo odstoupit od smlouvy, pokud prodávající odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku, pokud se vada projeví opakovaně, pokud je vada podstatným porušením smlouvy, nebo pokud je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Kupující je rovněž oprávněn od smlouvy odstoupit za podmínek uvedených v čl. 6 VOP. Tím nejsou dotčena práva kupujícího z vadného plnění ani ze záruky. 
3.8. Posouzení přiměřenosti či úměrnosti nároku kupujícího k povaze vady (dle čl. 3.7 reklamačního řádu) náleží výlučně prodávajícímu. O výsledku takovéhoto posouzení je prodávající povinen kupujícího písemně informovat.
3.9. Prodávající si vyhrazuje právo práva ze záruky případně v záručním listu konkrétního zboží, na jeho obale nebo na obdobném místě, v němž jsou uvedeny záruční podmínky. V případě rozporu mezi tímto reklamačním řádem a záručním listem, obalem zboží či záručními podmínkami se použije záruční list, obal zboží či záruční podmínky. 
3.10. Záruka. Prodávající na zboží neposkytuje záruku. V opačném případě, tedy je-li záruka individuálně v rámci kupní smlouvy sjednána, se pro záruku a její uplatnění použijí ustanovení tohoto reklamačního řádu, ledaže si prodávající s kupujícím ujednají něco jiného. Nedodržení závazků prodávajícího ze záruky je tzv. „záruční vadou“. Vyskytne-li se na zboží v záruční době záruční vada, náleží kupujícímu práva ze záruky, a to za podmínek uvedených v tomto reklamačním řádu a případně ve VOP
3.11. Záruka je kupujícímu poskytována pouze za následujících podmínek:
        3.11.1. po celou dobu trvání záruční doby do zboží nezasáhne (např. formou jakýchkoliv úprav nebo oprav) žádná osoba, která k tomu není předem výslovně pověřena prodávajícím,
        3.11.2. zboží bude kupujícím užíváno pouze obvyklým způsobem a v souladu s jeho účelovým určením, a současně
        3.11.3. bude zajištěna běžná údržba zboží.
3.12. Záruční doba. Záruční doba běží od okamžiku převzetí zboží kupujícím. Bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od okamžiku dojití zboží do místa určení. Délka záruční doby odpovídá záruční době, na které se strany dohodly, případně která vyplývá z jednostranného prohlášení prodávajícího, nebo o které byl kupující zpraven obdobným způsobem.
3.13. Záruka se nevztahuje především na: 
        3.13.1. vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u věci prodávané za nižší cenu,
        3.13.2. běžné opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
3.14. Nároky ze záručních vad. Kupující má stejné nároky jako v případě práv z vad. Ustanovení čl. 3.7 se proto použije obdobně. 
3.15. Nesplnění kterékoliv z podmínek uvedených v předchozím bodě má za následek zánik záruky bez náhrady. V případě pochybností je kupující povinen prokázat, že zboží užíval v souladu s podmínkami uvedenými v předchozích bodech a že záruka trvá. 
3.16.Kupující nemá práva ze záruky, způsobila-li vadu na věci vnější událost po převzetí zboží kupujícím, nebo pokud vadu způsobil sám kupující. Kupující rovněž nemá právo ze záruky v případě, že nesplní svou povinnost zkontrolovat neporušenost obalu zboží, jelikož v takovém případě je prodávající oprávněn předpokládat, že zboží bylo dodáno v pořádku a k fyzickému poškození došlo až po řádném předání zásilky.
 

4. Uplatnění práv a nároků z vad a ze záruky

4.1. Má-li zboží při převzetí kupujícím vadu, náleží kupujícímu práva uvedená výše v čl. 3 reklamačního řádu.
4.2. Kupující je povinen prodávajícímu oznámit vady zboží, tj. produkt reklamovat způsobem a ve lhůtách uvedených v tomto reklamačním řádu. 
4.3. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého byla věc koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy. 
4.4. K tomu, aby kupující doložil, že zboží bylo zakoupeno od prodávajícího, prodávající doporučuje, aby kupující předložil originál daňového dokladu, nebo originál řádně vyplněného záručního listu.
4.5. Náležitosti oznámení vad. Kupující je povinen při oznámení vady zjištěnou vadu popsat či označit nebo uvést, jak se vada projevuje. Kupující by měl současně uvést, kdy vadu zjistil.
4.6. Způsoby oznámení vad. Oznámení zjištěné vady zboží může kupující učinit písemně, ať již v listinné nebo v elektronické podobě, telefonicky nebo osobně v místě sídla či prodejně prodávajícího. Pro urychlení vyřízení reklamace prodávající doporučuje zboží reklamovat na formuláři prodávajícího označeného jako „Reklamační list“, který je dostupný ke stažení ZDE
4.7. Oznámení vad a uplatnění nároků z vad může kupující učinit také na následujících kontaktech:
        4.7.1. písemně v listinné podobě zasláním na adresu: č.p. 281, 683 01 Komořany
        4.7.2. písemně v elektronické podobě zasláním na e-mailovou adresu obchod@zahrada-domacnost.cz
        4.7.3. telefonicky na tel. + 420 517 330 702
        4.7.4. osobně v sídle nebo prodejně prodávajícího
4.8. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i ve svém sídle. 
4.9. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu na požádání doplňující, kupujícímu známé nezbytné informace, aby mohla být zjištěna vada, příp. její příčina a reklamace kupujícího vyřízena.
4.10. Volba nároku. Kupující sdělí prodávajícímu, jakým způsobem žádá vyřídit svou reklamaci, tj. který z nároků z vad vyjmenovaných výše v čl. 3.7 reklamačního řádu si zvolil, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.
4.11. Potvrzení o uplatnění reklamace. Prodávající je povinen vydat kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro poskytnutí informace o vyřízení reklamace. 
4.12. Reklamační lhůty. Vady zboží i vady záruční musí kupující oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do 2 (dvou) let od převzetí věci. Záruční vady lze oznámit prodávajícímu jen do konce záruční doby.
4.13. Zaslání zboží k reklamaci. V případě, že kupující bude zasílat zboží prodávajícímu přepravní službou, měl by ve vlastním zájmu zabalit reklamované zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům zvolené přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého zboží by měl kupující zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka musí obsahovat reklamované zboží a identifikaci reklamace a reklamujícího vhodným způsobem, aby byl podávající schopný určit, proč je mu zboží zasláno a kdo jej zaslal. Pro tento účel prodávající doporučuje přiložit reklamační list nebo jinou formu oznámení vad a uplatnění nároků, se správnými a aktuálními kontaktními údaji kupujícího. 
4.14. Přístup k reklamovanému zboží. V případě, že z povahy zboží není možné zboží prodávajícímu předložit k prohlídce, je kupující povinen umožnit prodávajícímu, případně osobám, jejichž prostřednictvím prodávající plní své závazky, přístup do místa, ve kterém je vadné zboží umístěno. 
4.15. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu při odstraňování vad nezbytnou součinnost.
 
B/ KUPUJÍCÍ – PODNIKATEL
 

5. Práva z vad a ze záruky

5.1. Vady věci. Zboží je vadné, pokud: 
        5.1.1. zboží není v množství, jakosti a provedení, která byla ujednána, případně není-li jakost a provedení ujednáno, pak v jakosti a provedení vhodném pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý,
        5.1.2. jakost nebo provedení zboží podle smluveného vzorku nebo předlohy neodpovídá vzorku nebo předloze,
        5.1.3. prodávající dodal kupujícímu jinou než ujednanou věc,
        5.1.4. doklady nutné pro užívání zboží vykazují vady.
5.2. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.
5.3. Nároky z podstatných vad. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
        5.3.1. na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
        5.3.2. na odstranění vady opravou zboží,
        5.3.3. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
        5.3.4. odstoupit od smlouvy.
Kupující je rovněž oprávněn od smlouvy odstoupit za podmínek uvedených v čl. 5 VOP. Tím nejsou dotčena práva kupujícího z vadného plnění ani ze záruky.
5.4. Nároky z nepodstatných vad. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
5.5. Práva z vadného plnění ani práva ze záruky se nevztahují na vady zboží způsobené dopravou, pokud ji zajišťuje kupující, a dále na vady:
        5.5.1. vzniklé běžným opotřebením, nesprávným užíváním či nesprávným skladováním zboží,
        5.5.2. způsobené mechanickým nebo chemickým poškozením,
        5.5.3. pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu,
        5.5.4. pokud si kupující vadu sám způsobil,
        5.5.5. používáním, umisťováním, uskladňováním zboží v nevhodných podmínkách, zejména pokud jde o teplotu, vlhkost, prašnost,
        5.5.6. nesprávnou údržbou nebo zanedbáním nezbytné údržby,
        5.5.7. vzniklé v důsledku vyšší moci či nesprávné nebo neodborné manipulace,
        5.5.8. vzniklé v důsledku jednání (konání či opomenutí) třetí osoby nebo kupujícího, 
        5.5.9. vzniklé v důsledku používání zboží jiným než obvyklým způsobem nebo v rozporu s jeho účelovým určením,
        5.5.10. pokud nebylo právo z vady vytknuto ve lhůtě k jejímu uplatnění (viz čl. 6.12 reklamačního řádu),
        5.5.11. při neodborné manipulaci, opravách, úpravách nebo jiných neodborných zásazích, přičemž neodborným zásahem se rozumí též jakékoliv popisování zboží nesmývatelnými psacími prostředky; podezření na neodborný zásah vzbuzuje porušení ochranných pečetí a nálepek umístěných na zboží,
        5.5.12. při obsluze, užívání a zacházení se zbožím v rozporu s návodem, který přiložil prodávající a / nebo výrobce.
5.6. V případech uvedených v čl. 5.5 reklamačního řádu může být reklamace prodávajícím považována za neoprávněnou. Veškeré náklady vzniklé prodávajícímu v důsledku uplatnění neoprávněné reklamace ze strany kupujícího se kupující zavazuje prodávajícímu v plné výši nahradit. 
5.7. Záruka. Prodávající na zboží neposkytuje záruku. V opačném případě, tedy je-li záruka individuálně v rámci kupní smlouvy sjednána, se pro záruku a její uplatnění použijí ustanovení tohoto reklamačního řádu, ledaže si prodávající s kupujícím ujednají něco jiného. Nedodržení závazků prodávajícího ze záruky je tzv. „záruční vadou“. Vyskytne-li se na zboží v záruční době záruční vada, náleží kupujícímu práva ze záruky, a to za podmínek uvedených v tomto reklamačním řádu a případně ve VOP
5.8. Záruka je kupujícímu poskytována pouze za následujících podmínek:
        5.8.1. po celou dobu trvání záruční doby do zboží nezasáhne (např. formou jakýchkoliv úprav nebo oprav) žádná osoba, která k tomu není předem výslovně pověřena prodávajícím,
        5.8.2. zboží bude kupujícím užíváno pouze obvyklým způsobem a v souladu s jeho účelovým určením, a současně
        5.8.3. bude zajištěna běžná údržba zboží.
5.9. Záruční doba. Záruční doba běží od okamžiku převzetí zboží kupujícím. Bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od okamžiku dojití zboží do místa určení. Délka záruční doby odpovídá záruční době, na které se strany dohodly, případně která vyplývá z jednostranného prohlášení prodávajícího, nebo o které byl kupující zpraven obdobným způsobem.
5.10. Záruka se nevztahuje především na: 
        5.10.1. vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u věci prodávané za nižší cenu,
        5.10.2. běžné opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
5.11. Nároky ze záručních vad. Vyskytne-li se na zboží záruční vada, na kterou se vztahuje záruka dle tohoto reklamačního řádu, má kupující: 
        5.11.1. v případě odstranitelné vady nárok na bezplatné odstranění vady zboží, 
        5.11.2. v případě, že je vada odstranitelná a kupující nemůže produkt řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má kupující právo na dodání nového produktu nebo na výměnu součásti.
        5.11.3. v případě neodstranitelné vady nárok na dodání nového produktu bez vad; týká-li se vada pouze součásti zboží, tak nárok výměnu součásti. Je-li to přiměřené povaze vady, může kupující uplatnit namísto uvedených práv právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
        5.11.4. kupující má právo odstoupit od smlouvy pouze v případě, že se jedná o neodstranitelnou vadu, která způsobuje, že zboží pro tuto vadu nelze řádně užívat.
5.12. Nesplnění kterékoliv z podmínek uvedených v předchozím bodě má za následek zánik záruky bez náhrady. V případě pochybností je kupující povinen prokázat, že zboží užíval v souladu s podmínkami uvedenými v předchozích bodech a že záruka trvá. 
5.13. Kupující nemá práva ze záruky, způsobila-li vadu na věci vnější událost po převzetí zboží kupujícím, nebo pokud vadu způsobil sám kupující. Kupující rovněž nemá právo ze záruky v případě, že nesplní svou povinnost zkontrolovat neporušenost obalu zboží, jelikož se má za to, že zboží bylo dodáno v pořádku a k fyzickému poškození došlo až po řádném předání zásilky.
 

6. Uplatnění práv a nároků z vad a ze záruky

6.1. Má-li zboží při převzetí kupujícím vadu, náleží kupujícímu práva uvedená výše v čl. 5 reklamačního řádu.
6.2. Kupující je povinen prodávajícímu vytknout vady zboží, tj. produkt reklamovat způsobem a ve lhůtách uvedených v tomto reklamačním řádu. 
6.3. Kupující je při reklamaci povinen doložit, že zboží bylo zakoupeno od prodávajícího, a to předložením originálu daňového dokladu nebo originálu řádně vyplněného záručního listu. Záruční list bývá přiložen jen k některým druhům zboží prodávajícího. Není-li ke zboží přiložen záruční list, slouží k uplatnění reklamace daňový doklad. 
6.4. Náležitosti oznámení vad. Kupující je povinen při oznámení vady zjištěnou vadu popsat či označit a uvést, jak se vada projevuje, a dále uvést datum, kdy vadu zjistil.
6.5. Způsoby oznámení vad. Oznámení zjištěné vady zboží může kupující učinit písemně, ať již v listinné nebo v elektronické podobě. K tomu může kupující využít formulář prodávajícího označený jako „Reklamační list“, který je dostupný na ke stažení ZDE
6.6. Oznámení vad a uplatnění nároků z vad může kupující učinit také na následujících kontaktech:
        6.6.1. písemně v listinné podobě zasláním na adresu: č.p. 281, 683 01 Komořany
        6.6.2. písemně v elektronické podobě zasláním na e-mailovou adresu obchod@zahrada-domacnost.cz
        6.6.3. telefonicky na tel. + 420 517 330 702
        6.6.4. osobně v sídle nebo prodejně prodávajícího
6.7. Nevyužije-li kupující reklamační list, musí písemné oznámení, kterým kupující uplatňuje práva z vad, vždy obsahovat náležitosti uvedené v čl. 6.4 reklamačního řádu. Neobsahuje-li oznámení požadované informace, nemusí být reklamace prodávajícím uznána jako oprávněná.
6.8. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu na požádání doplňující, kupujícímu známé nezbytné informace, aby mohla být zjištěna příčina vady a reklamace kupujícího vyřízena.
6.9. Volba nároku. Kupující sdělí prodávajícímu při oznámení vady, nejpozději však do 5 (pěti) pracovních dní od oznámení vady, jaký si zvolil nárok z vad dle čl. 5.3 a 5.4 reklamačního řádu, s přihlédnutím k povaze vady a přiměřenosti požadavku kupujícího na vyřízení reklamace. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího, s výjimkou situace, kdy kupující žádal opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Prodávající při reklamaci posoudí povahu vady a to, zda jí odpovídá kupujícím preferovaný nárok či jiný z nároků z vad.
6.10. Ztráta některých nároků. Pokud kupující včas nesdělí prodávajícímu, jaká práva z vad zvolil, pak má nárok pouze na přiměřenou slevu z kupní ceny, pokud nebude prodávajícím považováno za přiměřené odstranění vady.
6.11. Omezení nároků. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí, způsobila-li nežádoucí změnu stavu vada věci, kterou kupující prokazatelně nezpůsobil ani jinak nezavinil.
6.12. Reklamační lhůty. Veškeré vady zboží (zjevné, skryté i záruční) musí kupující oznámit prodávajícímu ve lhůtě bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Skryté vady, které mělo zboží při převzetí, lze oznámit nejpozději do 2 (dvou) let od převzetí zboží. Záruční vady lze oznámit prodávajícímu nejpozději do konce záruční doby. Vzhledem k povaze zboží prodávající předpokládá, že zpravidla bude lhůta „bez zbytečného odkladu“ dodržena, bude-li oznámení učiněno do 5 (pěti) pracovních dnů.
6.13. Nevčasná reklamace. Neoznámí-li kupující vady věci včas, nemusí být reklamace prodávajícím v souladu s § 2112 občanského zákoníku uznána za oprávněnou. Současně neoznámí-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy. 
6.14. Zásah do zboží. Projeví-li se na zboží jakákoliv vada, je kupující povinen zdržet se jakéhokoliv zásahu do zboží a umožnit prodávajícímu prohlídku zboží k posouzení vady. Za tím účelem je kupující povinen vadné zboží prodávajícímu předložit nebo zpřístupnit. 
6.15. Zaslání zboží k reklamaci. V případě, že kupující bude zasílat zboží prodávajícímu přepravní službou, je povinen reklamované zboží zabalit do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům zvolené přepravy se zřetelem k druhu a povaze reklamovaného zboží tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého zboží by měl kupující zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka musí obsahovat reklamované zboží a identifikaci reklamace a reklamujícího vhodným způsobem, aby byl podávající schopný určit, proč je mu zboží zasláno a kdo jej zaslal. Pro tento účel prodávající doporučuje přiložit reklamační list nebo jinou formu oznámení vad a uplatnění nároků, se správnými a aktuálními kontaktními údaji kupujícího. 
6.16. Přístup k reklamovanému zboží. V případě, že z povahy zboží není možné zboží prodávajícímu předložit k prohlídce, je kupující povinen umožnit prodávajícímu, případně osobám, jejichž prostřednictvím prodávající plní své závazky, přístup do místa, ve kterém je reklamované zboží umístěno. 
6.17. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu při odstraňování vad veškerou potřebnou součinnost.
6.18. Nesplní-li kupující své povinnosti uvedené v čl. 5 a čl. 6 reklamačního řádu, prodávající jím uplatněný nárok z vad není povinen uznat.
 

7. Lhůty pro vyřízení reklamace

7.1. V případě reklamace uplatněné kupujícím – spotřebitelem musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. 
7.2. V případě reklamace uplatněné kupujícím – podnikatelem musí být reklamace vyřízena v přiměřené lhůtě. Tato lhůta však běží až ode dne přijetí reklamace prodávajícím uplatněné v souladu s tímto reklamačním řádem a VOP.
7.3. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat.
 

8. Vyřízení reklamace

8.1. Po vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího elektronickou poštou na elektronickou adresu kupujícího, případně jiným způsobem, na kterém se s kupujícím dohodl. Bylo-li zboží zasláno k reklamaci přepravní službou, bude po vyřízení reklamace zboží kupujícímu zasláno zpět na adresu kupujícího. 
8.2. Prodávající vydá, případně zašle kupujícímu písemné potvrzení, v kterém bude uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy (bylo-li zboží opravováno) a době trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
8.3. Kupujícímu, který má právo z vadného plnění, náleží náhrada účelně vynaložených nákladů při uplatnění tohoto práva. Toto právo je kupující povinen uplatnit u prodávajícího do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba podle VOP a reklamačního řádu vytknout vadu.
8.4. V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží pro záruční opravu do 4 (čtyř) měsíců od uplynutí dne, kdy byl kupující vyrozuměn o vyřízení reklamace, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši odpovídající 5% prodejní hodnoty reklamovaného zboží, a to za každý započatý den prodlení s vyzvednutím produktu. Svou pohledávku na zaplacení částky za uskladnění je prodávající oprávněn jednostranně započíst oproti případné peněžité pohledávce kupujícího.
 

9. Závěrečná ustanovení

9.1. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 6. 1. 2023. Tímto datem také pozbývají platnosti všechny jeho předešlé verze.
9.2. Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.
Odeslat článek známému   Vytisknout