Obchodní podmínky

obchodní společnosti EURO NÁŘADÍ s.r.o. 
se sídlem č.p. 281, 683 01 Komořany
IČ: 26821265, DIČ: CZ26821265
 
Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, odd. C, vložka 45946.
 
Bankovní spojení: č. ú. 2105665649/2700 (UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.)
Telefon: +420 517 330 702, E-mail: obchod@zahrada-domacnost.cz
 
 
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu společnosti EURO NÁŘADÍ s.r.o. umístěného na adrese www.zahrada-domacnost.cz
 

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ nebo „VOP“) obchodní společnosti EURO NÁŘADÍ s.r.o., IČO: 26821265, se sídlem č. p. 281, 683 01 Komořany, Česká republika, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 45946 (dále jen jako „prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen jako „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní (dále jen „kupní smlouva“), uzavírané prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.euronaradi.cz, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se vztahují jak na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či fyzickou osobou, jež při uzavírání kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen jako „kupující – podnikatel“), tak na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je fyzickou osobou, která při uzavírání kupní smlouvy jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále jen jako „kupující – spotřebitel“). Pokud není uvedeno, že se v daném případě právo či povinnost vztahuje pouze na kupujícího – podnikatele, nebo na kupujícího – spotřebitele, platí, že se dané právo nebo povinnost vztahuje na každého kupujícího bez ohledu na to, zda se jedná o podnikatele, nebo o spotřebitele.
1.3. Kupující – spotřebitel se může výslovně dovolat také práv, která podle těchto VOP náleží kupujícímu – podnikateli. To samé platí i pro způsob jejich uplatnění a pro veškeré související nároky.
1.4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné individuálně sjednat v kupní smlouvě. Taková ujednání pak mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.5. Nedílnou součástí obchodních podmínek jsou její přílohy. Vyjádřením souhlasu s těmito obchodními podmínkami vyjadřuje kupující souhlas také se všemi jejími přílohami.
1.6. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy. Kupní smlouva a její přílohy jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.7. V případě rozporu mezi VOP a jejími přílohami se co do rozporné části použijí VOP.
1.8. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá za účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
 

2. Uživatelský účet

2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží, sledovat stav objednávek, uplatňovat práva z vad aj. (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu. 
2.2. V případě, že kupující – podnikatel má zájem o navázání obchodní spolupráce s prodávajícím (B2B) a tuto možnost uvede v registračním formuláři, podléhá zřízení uživatelského účtu schválení prodávajícím, a to za účelem dohody prodávajícího a kupujícího – podnikatele na individuálních podmínkách vzájemné spolupráce a jejich nastavení do uživatelského účtu takového kupujícího – podnikatele. V případě registrace kupujícího za účelem nákupu zboží kupujícím jako koncovým zákazníkem (B2C) zřízení uživatelského účtu schválení prodávajícím nepodléhá.
2.3. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje a v případě změny je aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Kupující je povinen přijmout taková opatření, aby nedošlo k neoprávněnému vyzrazení informací nezbytných pro přístup do uživatelského účtu. Následky porušení této povinnosti jdou k tíži kupujícího. 
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající je oprávněn uživatelský účet kupujícího zrušit, pokud se kupující do svého uživatelského účtu déle než 1 (jeden) rok nepřihlásí ani v něm neprovede jinou aktivitu. Prodávající je dále oprávněn uživatelský účet kupujícího jednostranně zrušit v případě podstatného porušení povinností z kupní smlouvy kupujícím. Práva kupujícího z kupní smlouvy, která do té doby vznikla, ani práva kupujícího související s ochranou jeho osobních údajů, tím nejsou dotčena. 
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet ani webové rozhraní obchodu nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
 

3. Uzavření kupní smlouvy

3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Kupující bere na vědomí, že fotografie uvedené ve webovém rozhraní obchodu jsou ilustrační. Ve většině případů se fotografie výrobků shodují se skutečností. Některé produkty se však stále vyvíjí a mění, a proto se dostupné fotografie zboží mohou lišit od skutečnosti (např. v designu, barvě nebo v typu či provedení zboží apod.). Konkrétní závazné parametry jsou uvedeny vždy v názvu a popisu jednotlivého zboží. 
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivých kusů zboží, jakož i o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. K ceně zboží, poplatkům a nákladům spojených s balením a dodáním zboží viz čl. 4 VOP. 
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3. informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží;
(dále společně jen jako „objednávka“).
3.5. Kupující bere na vědomí, že v případě, že v objednávkovém formuláři vyplní své IČO, bude prodávající vycházet ze skutečnosti, že zboží nakupuje a vystupuje jako kupující – podnikatel. To platí také tehdy, pokud si kupující zřídí uživatelský účet, v němž uvede své IČO. V případě, že má kupující v úmyslu nakupovat zboží jak jako kupující – spotřebitel, tak jako kupující – podnikatel, doporučuje v takovém případě prodávající, aby si k těmto účelům kupující zřídil dva samostatné účty, nebo aby objednávku rozdělil na zboží, které kupuje jako spotřebitel, a zboží, které kupuje jako podnikatel. 
3.6. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Závazně objednat a zaplatit“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. 
3.7. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky potvrdí kupujícímu přijetí objednávky elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“). Odesláním potvrzení o obdržení objednávky je nabídka kupujícího přijata. Tím dochází k uzavření kupní smlouvy. 
3.8. Zboží, které si kupující od prodávajícího objednal, nebo ohledně kterého již byla uzavřena kupní smlouva (předmět kupní smlouvy), může být v těchto obchodních podmínkách označováno také jako „zboží“, nebo jako „zásilka“, bylo-li již zboží předáno k přepravě nebo připraveno k převzetí.
3.9. Prodávající není povinen přijmout objednávku a kupující nemá vůči prodávajícímu nárok na uzavření kupní smlouvy. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu včetně obchodních podmínek a jejích příloh.
3.10. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.11. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí kupující sám. 
3.12. Veškeré objednávky kupujícího podané prostřednictvím internetového obchodu www.zahrada-domacnost.cz jsou považovány za závazné. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a jejich přílohami, že jsou mu srozumitelné a že s nimi bezvýhradně souhlasí.
3.13. Kupující odpovídá za úplnost a správnost údajů, které vyplní do objednávkového formuláře a které jako objednávku odešle prodávajícímu. V případě, že se některý z údajů uvedených kupujícím ukáže jako nesprávný, vzniká kupujícímu povinnost nahradit prodávajícímu škodu mu tím způsobenou, představovanou například, nikoliv však výlučně administrativními a přepravními náklady spojenými s vrácením objednávky v případě uvedení nesprávné dodací adresy. 
3.14. Kupující – podnikatel na sebe tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
 

4. Cena zboží a platební podmínky

4.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji a informace o hlavních vlastnostech zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Cena nezahrnuje náklady spojené s balením a dodáním zboží, o jejichž výši bude kupující informován v návaznosti na kupujícím zvolený způsob dopravy zboží v objednávkovém formuláři. 
4.2. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodu prodávajícího, a jsou závazné, s výjimkou zjevné chyby. Tím není dotčena možnost uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. 
4.3. Cenu zboží a případné náklady spojené s balením a dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
4.3.1. v hotovosti na dobírku – v takovém případě objednané zboží kupující uhradí dopravci, přičemž místem placení je v takovém případě místo určené kupujícím v objednávce;
4.3.2. bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2105665649/2700, vedený u společnosti UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. (dále jen „bankovní účet prodávajícího“);
4.3.3. bezhotovostně prostřednictvím platební karty kupujícího.
4.4. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Pojednávají-li tyto VOP o povinnosti kupujícího zaplatit kupní cenu a o povinnostech s tím souvisejících, rozumí se tím také povinnost zaplatit náklady spojené s balením a dodáním zboží. 
4.5. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto nejsou dotčena ustanovení VOP ukládající kupujícímu povinnost uhradit kupní cenu zboží předem.
4.6. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. 
4.7. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 4 (čtyř) dnů od uzavření kupní smlouvy, není-li v přijetí objednávky uvedena splatnost delší. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
4.8. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.10 VOP), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.9. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.10. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího. V případě kupujících, kteří mají zřízený uživatelský účet, bude daňový doklad – faktura dostupná ke stažení také v uživatelském účtu.
4.11. Kromě daňového dokladu prodávající vydá kupujícímu – spotřebiteli na jeho žádost doklad o zakoupení zboží s uvedením data prodeje, specifikace zboží a jeho ceny, spolu s identifikačními údaji prodávajícího (obchodní firma či název prodávajícího a identifikační číslo), případně také místo určení a datum dodávky, je-li zboží prodáváno s následnou dodávkou, pokud tyto údaje nejsou uvedeny ve vystaveném daňovém dokladu – faktuře. 
4.12. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením kupní ceny včetně poštovného a balného.
 

5. Odstoupení od kupní smlouvy (kupující – spotřebitel i kupující – podnikatel)

5.1. Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit až do okamžiku, než je zboží předáno k přepravě (pro expediční lhůty viz čl. 8 VOP), a to elektronickou poštou na elektronickou adresu prodávajícího, telefonicky, nebo prostřednictvím uživatelského účtu ve webovém rozhraní obchodu. O tom, zda zboží již bylo předáno k přepravě, a zda je tedy možné od smlouvy odstoupit, informuje kupujícího prodávající v návaznosti na učinění jednání, kterým kupující zamýšlí od smlouvy odstoupit. Pokud již bylo zboží předáno k přepravě, nepřihlíží se k projevu vůle kupujícího, kterým tento od smlouvy zamýšlel odstoupit. Tím není dotčeno oprávnění kupujícího – spotřebitele od smlouvy odstoupit podle čl. 6 VOP. 
5.2. V případě, že je odstoupení od smlouvy podle tohoto článku přípustné a kupující již zaplatil kupní cenu za zboží, vrátí prodávající kupujícímu zaplacenou kupní cenu včetně všech poplatků stejným způsobem, jakým byla zaplacena. Na kupní cenu, která má být kupujícímu – podnikateli vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s odstoupením od smlouvy. 
5.3. V případě, že od smlouvy podle tohoto článku odstoupí kupující – spotřebitel ve lhůtě k odstoupení od smlouvy stanovené čl. 6.1 VOP, bude se postupovat podle čl. 6 VOP. 
5.4. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy do 14 (čtrnácti) dnů, a to i bez udání důvodu. Lhůta k odstoupení od smlouvy běží stejně jako lhůta k odstoupení kupujícího – spotřebitele podle čl. 6.1 VOP. 
 

6.  Odstoupení od kupní smlouvy (pouze kupující – spotřebitel)

6.1. Kupující – spotřebitel má právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do 14 (čtrnácti) dnů. Lhůta k odstoupení od smlouvy běží ode dne, kdy kupující – spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží, nebo
6.1.1. poslední kus zboží, objedná-li kupující – spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
6.1.2. poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
6.1.3. první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
6.2. Kupující – spotřebitel může od smlouvy odstoupit také kdykoliv před převzetím (dodáním) zboží. 
6.3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být provedeno (prodávajícímu odesláno) ve lhůtě uvedené v čl. 6.1 VOP. Pro dodržení příslušné lhůty postačuje odeslat prodávajícímu zprávu o odstoupení od smlouvy před jejím uplynutím. 
6.4. Pro odstoupení od kupní smlouvy kupující – spotřebitel může, avšak nemusí využít vzorový formulář „Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy“, který je ke stažení ZDE a který současně jako příloha tvoří nedílnou součást těchto VOP. Nevyužije-li kupující – spotřebitel pro odstoupení od smlouvy formulář, může od smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu.
6.5. Nevyužije-li kupující – spotřebitel vzorový formulář, prodávající pro usnadnění komunikace doporučuje, aby v prohlášení, kterým kupující – spotřebitel zamýšlí odstoupit od smlouvy, uvedl datum nákupu či číslo smlouvy / prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží. Kupující – spotřebitel není povinen uvádět důvod odstoupení od smlouvy. 
6.6. Prodávající upozorňuje, že z technických důvodů není možné při odstoupení od smlouvy zasílat zboží prodávajícímu zpět na dobírku. 
6.7. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 6.1 VOP se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno (zasláno nebo předáno) bez zbytečného odkladu; nejpozději musí být zboží odesláno prodávajícímu před uplynutím 14 (čtrnácti) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. 
6.8. Pokud kupující – spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, budou mu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů ode dne, kdy prodávajícímu došlo oznámení o odstoupení od smlouvy, vráceny všechny peněžní prostředky včetně nákladů na balení a dodání zboží, které prodávající od kupujícího – spotřebitele obdržel. Pokud kupující – spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu – spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. 
6.9. Odstoupí-li kupující – spotřebitel od kupní smlouvy, je zboží povinen ve lhůtě uvedené v čl. 6.8 VOP vrátit kompletní, včetně všech jeho součástí, příslušenství a veškeré dokumentace. Kupující – spotřebitel může, avšak nemusí vrátit zboží v původním obalu. Náklady spojené s navrácením zboží ve výši odpovídající nákladům na balení a přepravu zboží zpět prodávajícímu nese kupující – spotřebitel. Výše těchto nákladů se odvíjí od kupujícím – spotřebitelem zvoleného způsobu přepravy zboží (přepravní společnost, velikost zásilky atd.). Náklady za navrácení zboží nese kupující – spotřebitel také tehdy, pokud zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou cestou.
6.10. Kupující – spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy:
6.10.1. o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
6.10.2. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
6.10.3. o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,
6.10.4. o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
6.10.5. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
6.10.6. o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
6.10.7. o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
6.10.8. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
6.10.9. o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,
6.10.10. o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
6.10.11. uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, nebo
6.10.12. o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4.
6.11. Pro vrácení plateb prodávající použije stejný platební prostředek, jaký použil kupující – spotřebitel pro provedení počáteční transakce, pokud kupující – spotřebitel výslovně neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím – spotřebitelem již při vrácení zboží kupujícím – spotřebitelem či jiným způsobem, pokud s tím kupující – spotřebitel bude souhlasit a prodávajícímu tím nevzniknou další náklady. Odstoupí-li kupující – spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající mu není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než obdrží zboží, nebo než mu kupující – spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
6.12. Kupující – spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Pokud tedy zboží vrácené prodávajícímu bude poškozeno, opotřebováno nebo částečně spotřebováno, a to v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat podle předchozí věty, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu – spotřebiteli nárok na náhradu škody jemu vzniklé. Pohledávku na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti pohledávce kupujícího – spotřebitele na vrácení kupní ceny.
6.13. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
 

7. Přeprava zboží

7.1. Kupující je podle čl. 4.3 VOP povinen společně s cenou zboží uhradit také náklady spojené s balením a dodáním zboží (dále také jen jako „poštovné a balné“). Konkrétní výše poštovného a balného vychází z ceníku smluvních přepravních partnerů prodávajícího a je uvedena vždy ve webovém rozhraní obchodu u konkrétního zboží, resp. v objednávkovém formuláři (čl. 3.4 VOP). Všechny způsoby dopravy a ceny za doručení zboží jsou uvedeny rovněž na této webové adrese
7.2. U zboží, jehož povaha to vyžaduje, nebo u zboží, u něhož je taková informace uvedena ve webovém rozhraní obchodu, jsou součástí zásilky také potvrzení a certifikáty k danému zboží se vztahující. 
7.3. Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři. Pokud kupující do objednávkového formuláře neuvede dodací adresu, je prodávající oprávněn zaslat zboží na uvedenou adresu fakturační. 
7.4. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
7.5. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
7.6. Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci nebo prodávajícímu, pokud si kupující zboží osobně vyzvedl. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
7.7. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
7.8. Pokud se zásilka z důvodů na straně kupujícího vrátí jako nedoručená, je prodávající oprávněn požadovat náhradu nákladů spojených s neúspěšným doručováním. 
7.9. V případě nedoručení dle čl. 7.8 VOP bude kupující elektronickou poštou vyzván, aby se vyjádřil k tomu, jak bude se zásilkou dále nakládáno. Pokud se kupující k této výzvě lhůtě 7 dnů nevyjádří, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Jestliže kupující požádá o opětovné odeslání zásilky, je povinen uhradit k celkové ceně zásilky znovu uhradit náklady spojené s dodáním zboží, resp. poštovné a balné. Opětovné odeslání dříve nedoručené zásilky je možné pouze na základě úhrady předem, nedohodne-li se prodávající s kupujícím individuálně jinak.
 

8. Expediční a dodací lhůty

8.1. Není-li v popise zboží uvedeno jinak, je veškeré zboží, které je na skladě, expedováno zpravidla do 7 (sedmi) pracovních dnů po obdržení objednávky.
8.2. Prodávající si vyhrazuje právo na prodloužení expediční lhůty v případě, že zboží není momentálně na skladě, nebo se vyskytnou jiné nepředvídatelné události. O případné delší expediční lhůtě bude kupující informován prostřednictvím elektronické komunikace na adresu elektronické pošty či telefonicky dle údajů poskytnutých kupujícím při uzavření kupní smlouvy či registraci ve webovém rozhraní obchodu.
8.3. Prodávající dodá zboží kupujícímu nejpozději do 15 (patnácti) dnů od potvrzení objednávky, ledaže je u konkrétního zboží uvedena jiná dodací lhůta. 
8.4. V případě, že si kupující jako způsob dopravy zvolil osobní převzetí, bude zboží připraveno k vyzvednutí na adrese č.p. 281, 683 01 Komořany, a to nejpozději 7. (sedmý) pracovní den po obdržení objednávky. O skutečnosti, že je zboží připraveno k převzetí, bude kupující informován elektronickou poštou. Kupující je povinen si zboží vyzvednout nejpozději do 7 dnů po obdržení vyrozumění o možnosti převzít zboží. Ustanovení čl. 8.2 VOP se pro osobní převzetí zboží použije obdobně. 
8.5. Nepřevezme-li kupující zboží ve lhůtě stanovené v čl. 8.4 VOP, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den, po který je v prodlení s vyzvednutím zboží, ve výši 10 Kč (slovy: deset korun českých), maximálně však 300 Kč (slovy: tři sta korun českých). Poté je prodávající oprávněn kupujícího písemně elektronickou poštou na elektronickou adresu kupujícího opětovně vyzvat k převzetí a stanovit mu k tomu dodatečnou přiměřenou lhůtu. Nepřevzetí zboží kupujícím ani v dodatečné lhůtě představuje podstatné porušení kupní smlouvy kupujícím, pro které je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. Po marném uplynutí dodatečné lhůty pro převzetí je rovněž prodávající oprávněn zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
8.6. Pokud část objednaného zboží není v okamžiku odeslání objednávky kupujícím skladem, prodávající vyřízení objednávky pozastaví a kupujícího informuje o přibližném možném termínu vyřízení celé objednávky. V případě, že poté, co došlo k uzavření smlouvy prodávající zjistí, že zboží není skladem, ačkoliv to ve webovém rozhraní obchodu nebylo u zboží uvedeno, dohodne se s kupujícím na způsobu vyřízení objednávky a kupujícího informuje o jeho právu z tohoto důvodu od kupní smlouvy odstoupit. 
8.7. V případě, že je možné a vhodné expedovat pouze část zboží, které je skladem, může být objednávka po dohodě s kupujícím – spotřebitelem, nebo i bez souhlasu kupujícího – podnikatele, rozdělena na části, které jsou skladem. V takovém případě bude kupující hradit náklady spojené s balením a dodáním zboží pouze jednou za celou objednávku.
 

9. Práva z vadného plnění

9.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
9.2. Co se rozumí vadným plněním a jaká práva z toho kupujícímu náleží, včetně způsobů, jakým může svá práva kupující uplatnit, stanoví reklamační řád.
9.3. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. 
9.4. Záruka za jakost vzniká prohlášením poskytovatele záruky, že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění věc nebo ji opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít věc vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce. Délka záruky a záruční podmínky jsou uvedeny a vyplývají z reklamačního řádu.
 

10. Řešení sporů

10.1. Kupující je oprávněn obracet se na prodávajícího se svými stížnostmi a podněty týkajícími se kupní smlouvy, VOP a jejích příloh, webového rozhraní obchodu a dalších skutečností prostřednictvím elektronické adresy obchod@zahrada-domacnost.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na adresu elektronické pošty kupujícího. 
10.2. Kupující – spotřebitel má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869. Bližší informace k mimosoudnímu řešení sporů jsou dostupné na webových stránkách http://www.coi.cz
10.3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh kupujícího – spotřebitele, přičemž návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy kupující – spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
10.4. Kupující – spotřebitel má rovněž právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce https://ec.europa.eu/consumers/odr/
10.5. Dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává ve vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). 
10.6. Kupující bere na vědomí, že prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
10.7. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím, které se nepodařilo vyřešit smírnou cestou, případně prostřednictvím orgánu mimosoudního řešení sporů, řeší obecné soudy. 
10.8. V případě, že je kupujícím podnikatel, se místní příslušnost soudu pro případné spory vyplývající z kupní smlouvy nebo s kupní smlouvou související, včetně náhrady újmy v souvislosti s kupní smlouvou či jednáním o ní prodávajícímu způsobené, ve smyslu § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, ve znění pozdějších předpisů, určí podle sídla prodávajícího.
 

11. Ochrana osobních údajů

11.1. Osobní údaje kupujícího, které jsou součástí kupní smlouvy, jsou nezbytné pro splnění této smlouvy (zejména zpracování objednávky, dodání objednaného zboží, spárování platby a vyřízení reklamace kupujícího). Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího jen v rozsahu nezbytném pro naplnění tohoto účelu. Osobní údaje kupujícího zpracovává prodávající z právního titulu plnění práv a povinností plynoucích mu z kupní smlouvy nebo uložených mu platnými právními předpisy. Osobní údaje bude prodávající zpracovávat po dobu existence tohoto smluvního vztahu (do uplynutí zákonné reklamační lhůty) a po zániku smluvního vztahu po dobu promlčecí lhůty, kdy z něj hrozí ještě uplatnění právních nároků, prodloužené o jeden kalendářní rok. Uvedené platí, pokud platné právní předpisy nestanoví delší dobu uchování osobních údajů (např. zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, atd.). Prodávající prohlašuje, že osobní údaje kupujícího budou vymazány po zániku účelu jejich zpracování. 
11.2. Prodávající se zavazuje zpracovávat osobní údaje v souladu s platnými právními předpisy, které upravují ochranu a zpracování osobních údajů. Další informace o právech kupujících jakožto subjektů údajů a o tom, jak prodávající jakožto správce jejich osobní údaje zpracovává, chrání, či zda je předává třetím subjektům, jsou uvedeny v zásadách ochrany osobních údajů, které tvoří nedílnou součást těchto VOP.
11.3. V případě, že zásady ochrany osobních údajů stanoví něco jiného než VOP, se co do rozporné části použijí zásady ochrany osobních údajů.
11.4. V souvislosti s webovým rozhraním obchodu prodávající dále zpracovává také tzv. cookies. Informace o nich a o jejich zpracování jsou obsaženy v samostatném dokumentu, který je dostupný zde.
 

12. Závěrečná ustanovení

12.1. Prodávající je oprávněn informovat kupujícího, který s tím předem vyslovil souhlas, elektronickou poštou o novinkách v nabídce webového rozhraní obchodu (tzv. newsletter). I bez souhlasu kupujícího je prodávající oprávněn zasílat kupujícímu elektronickou poštou technická sdělení týkající se zejména změny znění VOP a / nebo reklamačního řádu. Prodávající je dále oprávněn kupujícímu elektronickou poštou zasílat tzv. zákaznická sdělení včetně dotazníků spokojenosti podle a za podmínek uvedených v ustanovení § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, tedy zejména pokud kupující jejich zasílání předem neodmítl. 
12.2. Prodávající je oprávněn kupujícího kontaktovat prostřednictvím kontaktních údajů, které kupující uvede v objednávkovém formuláři nebo ve svém uživatelském účtu, má-li jej zřízen.
12.3. Kupující je oprávněn prodávajícího kontaktovat následujícími způsoby: 
12.3.1. adresa pro doručování č. p. 281, 683 01 Komořany
12.3.2. adresa elektronické pošty obchod@zahrada-domacnost.cz
12.3.3. telefon + 420 517 330 702
12.4. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak se vztah řídí českým právem. Tím kupující – spotřebitel není zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008, o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
12.5. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek a jejích součástí je archivována prodávajícím elektronicky, a to v podobě potvrzení o obdržení objednávky, které je kupujícímu zasláno na adresu jeho elektronické pošty po přijetí nabídky (viz čl. 3.7 VOP). V elektronické podobě archivuje prodávající také VOP a její přílohy.
12.7. Není-li ve VOP nebo v jejích přílohách stanoveno jinak, řídí se práva a povinnosti kupujících a prodávajících příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, a, v případě kupujícího – spotřebitele, také zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, jakož i dalšími obecně závaznými právními předpisy.
12.8. Nedílnou součástí těchto obchodních podmínek jsou její přílohy, a to:
1) Reklamační řád prodávajícího
2) Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
3) Zásady ochrany osobních údajů
 
 
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 6. 1. 2023
Odeslat článek známému   Vytisknout